2007/04/11

Mire jó a tojásfesték?

Vasárnap nekiálltam tojást festeni. Nem volt hozzá sok hangulatom, de úgy voltam vele, hogy hogy nézne ki legkisebb lányom első húsvétja festett tojás nélkül.
Aztán kitaláltam (legyen már valami élvezet nekem is a dologban), hogy egy régebbi rosszabb minőségű kongrét feldarabolok, és mindegyik színű tojásfestékbe beledobok egy darabot.
Úgy frissen kivéve a festékből, nagyon szép élénk színűek lettek, de ahogy száradtak, kicsit megfakultak, főleg a hátulja, amire fektettem őket.

eleje:










hátulja:

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szuper ötlet! :))) Ha most megkaparinthatnám, tojásfára való díszeket hímezgetnék belőle fehérrel. :D

Judilla írta...

Tök jó ötlet!:)) Mit csinálsz belőlük?

Polly írta...

Ralina: neked tegnap elfelejtettem megmutatni őket személyesen :(

Nem tudom, mi lesz belőlük, csak próbaképpen festettem be őket.
Tervecskéim már vannak, pl. könyvjelző, talán még egy kisebb tűpárnára is elég a nagyobb darab

Ötleteket szívesen fogadok ;)

Névtelen írta...

Ne szomorkodj, ha jössz esetleg Esztergomba ott szívesen megnézném. ;)

Névtelen írta...

Heló! látom 2007-ben festettél textilt tojásfestékkel... meg szeretném kérdezni, hogy kifakult-e azóta a színük? mert én is szeretnék festeni de ha nem tartós akkor nem vágok bele, viszont éveket várni egy mintával..nincs kedvem :D
A választ előre is köszönöm!

twinbean

Polly írta...

Őszinte leszek.
Nem mertem rá hímezni, ugyanis már száradás közben sokat fakult, és féltem, hogy egy újabb mosásnál ereszteni fog a festék, és a fonalat viszont megfogja.

Amit ajánlani tudok: Ibéria textilfesték, auchanban és dm-ben is láttam, talán 5-600 Ft körül van egy dobozzal, és elég sok anyagra elég.
Én festettem már ezzel anyagot és fonalat is, jól stabilizálható az anyagon, és már hímeztem is így festett anyagra, nem fogja meg a hímzést, és nem ereszti a színét már később.

Névtelen írta...

miert ne:)