2007/06/01

Nyári tábor???

Tegnap Nikinek be kellett vinnem a suliba néhány könyvet, mert itthon felejtette.
Amíg vártam a kicsengetésre, addig a falra kihelyezett papírlapokat olvasgattam, mint pl. papírgyűjtés eredménye, ebédbefizetés, Olcsó nyári tábor a város szívében(?)
Ez utóbbin megakadt a tekintetem, kíváncsi lettem, hogy mit, hol, mennyiért...
Utána a döbbenettől szóhoz sem jutottam.
A napközis tábor helyszíne: Budapest, Blaha Lujza tér... na már most, szerintem épeszű szülő nem a büdös, zajos belvárosban szeretné gyermekét nyaraltatni.
Olcsó (?): heti 12.000 Ft/hét, ezt kiszámoltam, ha szegény szülőnek van két kisebb gyerkőce, akiket ugye nyáron mégsem zárhat be a fiókba, amíg ő dolgozik, akkor ez egy hónapra kőkemény 100.000 Ft. Márpedig ennél még egy bébisintér is olcsóbb, ráadásul házhoz jön, a gyereket nem kell hozni-vinni, és korán kelteni sem. Illetve ha nem telik bébisintérre, akkor olcsóbb, ha anyuka esetleg egész nyárra fizetés nélküli szabit vesz ki.

Ezek után hálát adtam istennek, hogy nincs ilyen gondom jelenleg, és hogy az előző években a nagyszülők segítségével meg tudtuk oldani a nyarakat.
Bele sem merek gondolni azoknak a szülőknek a helyzetébe, akiknek nincs hadra fogható nagymama a családban :(

3 megjegyzés:

helen írta...

Akkor mondjam azt, hogy a kolleganőm mesélte: fiai sportolnak és a suliba jött egy neves sportmárka képviselője,hogy egy hetes sporttábort szerveznek - mindezt potom 65e Ft-ért!
Persze, nem mehetnek oda a gyerekek, mert kettő van, és ketten egy hét alatt elverik a teljes család külföldi nyaralását, kajával.

Cserny Cherry Ildikó írta...

Az ilyen-olyan táborokon már mi is túl vagyunk. Krisztián elég szociális gyerek, szeret emberek közé menni. De, eddig még mindegyik végén a guta ütögetett. Volt olyan hogy szénné égették a gyereket a napon, még az életben nem égett meg ennyire szegénykém. Volt sakk táborban, ami egy parkban álló barakk volt, ahol még vizet sem nagyon kaptak. Persze a legmelegebb hetet fogtuk ki. Pénteken a hőgutától szédülve és hányingerrel hoztam el őt onnét. De a csúcs az iskolájukban szervezendő anglilai utazás lesz, aminek az ára 100.000 ft. Minden évben a hetedikesek mennek. Ők most voltak negyedikesek. Az angoltanárnő már elkezdte őket oltogatni. Aztán meg majd szegény szülők magyarázzák meg a gyerekeiknek, hogy miért nem tudnak menni 5 napra angliába az osztálytársakkal. Ja és nálunk minden évben "erdei iskola" is van, ami már messze nem az aminek hívják, mert csak egy ott alvós kirándulás. 4 vagy 5 nap 15.000 forintért. Számoljuk ki hol is tartunk? És ez még csak 1 gyerek volt. Se hogy sem egyszerű a dolog.

Polly írta...

Jaj, ezek az erdei iskolák is röhejesek.
Nálunk 4 évvel ezelőtt találták ki, hogy mennek (1 éjszakára) 12.000 Ft-ért.
Leszavazta mindenki.
Erre egy anyuka elkezdett hőbörögni, hogy most az ő kisfia azért nem mehet, mert a többiek nem akarnak menni.
Please, ki lehet fizetni mindenkiét, és akkor nem marad ki a kisfia.

Niki tavaly volt táborban, potom 20 ezer körüli összegért, persze kifogták a nyár egyetlen esős hetét, és mivel túratábor volt, megfázva, betegen jött haza.
Azóta nem akar újabb táborba menni.
Nem is értem, miért.